مردم سلطان شهر مرکز بخش کربال با گذشت چهار سال از مرکز بخش شدن ، فاقد کلانتری می باشد

تبلیغات

تبلیغات

موضوعات

موضوعات

توضیحات در مورد شهر سلطان شهر
افتتاح شهرداری سلطان شهر
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

مردم سلطان شهر مرکز بخش کربال با گذشت چهار سال از مرکز بخش شدن ، فاقد کلانتری می باشد

  • 226

با گذشت چهار سال از مرکز بخش شدن سلطان شهر به مرکز بخش کربال ، هنوز فاقد کلانتری می باشد

از مسئولین محترم شهرستان خرامه و استان فارس خصوصا نیروی انتظامی استان درخواست می گردد که هر چه سریعتر نسبت به ایجاد یک کلانتری در سلطان شهر اقدام نمایند .


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:39
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

شرکت اعضای خانه داوطلبی گل نرگس سلطان شهر کربال در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه

  • 196

شرکت اعضای خانه داوطلبی گل نرگس سلطان شهر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه

به گزارش روابط عمومی هلال احمر شهرستان خرامه اعضای خانه داوطلبی گل نرگس سلطان شهر کربال همزمان با همه مردم ایران و سلطان شهر در روز ۲۲ بهمن ماه به راهپیمایی ضد مستکبران جهان پرداخته و با شعار های کوبنده خود انزجار خود را از آمریکا اعلام نمودند

IMG_2388

 

IMG_2354

IMG_2394

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

قسمتی از تالاب کمجان دچار حریق گردید

  • 231

گزارش صدای خرامه، ظهر امروز (چهارشنبه) بخشی از تالاب کمجان واقع در روستای کمجان بخش کربال شهرستان خرامه دچار حریق شد و در آتش سوخت.

ذبیح اله محمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست خرامه اظهار داشت: ظهر امروز حوالی ساعت 13 پس از اطلاع رسانی مردمی از آتش سوزی بخشی از تالاب کمجان، نیروهای دولتی و مردمی جهت نجات تالاب به سوی روستای کمجان حرکت کردند.

وی ضمن تشکر از حضور پر شور مردم روستاهای کربال به ویژه کمجان و همچنین دستگاه های مختلف دولتی همچون شهرداری خرامه، شهرداری سلطان شهر، شهرداری ارسنجان، بخشداری کربال، منابع طبیعی، دامپزشکی و آبفا گفت: به همت مردم و مسئولین با تلاشی سه ساعته این آتش مهار شد.

محمدی به میزان خسارت این حادثه اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه به خاطر کمبود امکانات اطفاء حریق در شهرستان خرامه، چهار هکتار از تالاب کمجان طعمه حریق شد این درحالیست که اگر یک ایستگاه آتش نشانی در سلطان شهر وجود داشت، 500 متر آن هم خسارت نمی دید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خرامه بیان داشت: کمبود امکانات در سطح شهرستان خرامه بالاخص بخش کربال، کاملا محسوس است؛ کمبود امکانات، فاصله طولانی روستای کمجان تا مرکز شهرستان و وزش باد، دست به دست یکدیگر داد تا میزان خسارت به این حد رسید.

وی با اشاره به نحوه اطفاء حریق اضافه کرد: همزمان با اوج حریق، تنها یک دستگاه آتش نشانی و یک تانکر شهرداری خرامه در محل حادثه حضور داشت؛ بخش اعظمی از کار توسط 4 تراکتور روستاییان بخش کربال به وسیله ایجاد آتش بُر انجام شد.

محمدی با توجه به نامعلوم بودن علت این حادثه گفت: افرادی که برای گذران تفریح و اوقات فراغت به این منطقه می آیند و یا دامدارانی که جهت چرای گوسفندان خود در این منطقه حضور دارند به این مسئله توجه داشته باشند که از روشن کردن آتش در این منطقه پرهیز کنند.

گفتنی است که تالاب بین المللی کمجان تنها تالاب بین المللی در استان فارس، باحدود 4هزار هکتارمساحت درفاصله 120کیلومتری شمال شرق شیراز در روستای کمجان از توابع بخش کربال شهرستان خرامه واقع شده است که دراین تالاب حدود 20گونه پرنده آبزی،کنارآبزی،مهاجروپرندگان خشکی زی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست فارس شناسائی شده است

این تالاب از جمله تالابهای مهم کشور است و در اولین کنوانسیون بین‌المللی تالابها در رامسر ثبت و به تائید رسیده، این تالاب طی هزاره‌ها در مسیر کوچ پرندگان مهاجر قرار داشت و طبق نظر مجامع جهانی و زیست محیطی یک درصد از پرندگان خاورمیانه را در خود جای می‌داده‌است.

طی خشکسالی های احیر، مردم محل به صورت خودجوش اقدام به انجام کارهایی برای احیای تالاب کردند که در اواخر سال ۸۸ مبادرت به ایجاد آب بندهایی در مسیر زهکشیهای ساخته شده در دهه ۶۰ کرده که این کار مردم محلی باعث شد که به مرور، تالاب خشکیده کمجان، خودش را بازسازی کرده و تاحدودی حیات به آن بازگردد.

آخرین مراسم مهمی که در این تالاب برگزار شد، همایش بزرگ تالاب کمجان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و جمع کثیری از مردم و مسئولین شهرستان خرامه در دهم بهمن ماه امسال برگزار شد؛ در این مراسم، مردم روستاهای مجاور تالاب، با ریختن آب کوزه، این تالاب را به صورت نمادین احیا کردند.


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در سلطان شهر کربال

  • 164

مراسم راهپیمایی 22 بهمن امروز چهارشنبه در سلطان شهر کربال از ساعت 9 و 30 دقیقه  از مقابل درب بخشداری شروع و پس از طی خیابان امام خمینی و خیابان ولیعصر (عج)  ادامه داشت ، خیابان های مسیر راهپیمایی مملو از جمعیت وفادار به انقلاب و نظام اسلامی شد.مردم ولایی شهر سلطان شهر و با حضور مردم روستا های کربال در این راهپیمایی باشکوه انزجار خود را از آمریکا اعلام نمودند و در پایان با در حسنیه  سید الشهدا تجمع نموده و باسخنرانی آقای صباحی   ادامه یافت و پس از برگزاری نماز جماعت مراسم به پایان رسید .


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

فرماندار جدید شهرستان خرامه معرفی شد.

  • 159

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرامه با حضور حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه، حجت الاسلام موفق قانعی نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه خرامه،جناب آقای مهندس کدخداپور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس،جناب آقای هاشمی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، داریوش اسماعیلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،علیرضا قائدی معاون فرماندار، بخشداران بخش مرکزی و کربال،کلیه اعضاء شورای اداری،اعضاء شورای اسلامی بخش مرکزی و کربال و کلیه دهیاران بخش مرکزی و کربال جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان خرامه در سالن شهید موسوی فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه ضمن تشکر از احسان خازن فرماندار سابق خرامه اظهار داشت: همه ما شاهد سخت کوشی او بودیم، تقویم پیگیری ها و علاقه وی به مردم را دیدیم، شاهد بودیم که امورات شهرستان را به زندگی خود ترجیح می دادند، به نمایندگی از مردم از زحمات وی تشکر می کنم.

حجت الاسلام صباحی اضافه کرد: به برکت داریوش اسماعیلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خرامه به یک کارگاه بزرگ صنعتی تبدیل شده است، ما می خواهیم این خدمتگزاری ادامه یابد به همین خاطر 100 درصد از فرماندار جدید حمایت خواهیم کرد؛ خطبه ها، دفتر امام جمعه و روحانیون در خدمت نماینده دولت خواهند بود.

دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار خرامه اظهار داشت: دهه فجر یادآور خاطرات حق طلبی مردم، پیروزی خون بر شمشیر و نبرد حق علیه باطل است.

وی افزود: 36 سال از پیروزی انقلاب می گذرد، انقلاب ایران تنها انقلاب حادث شده در دنیا نیست اما منحصر به فرد است، چرا که هیچ انقلابی را سراغ نداریم که 36 سال از پیروزی آن بگذرد و هنوز مردم شعارهای اول انقلاب را سر دهند و وحدت، اطاعت و پیروی از امام و رهبری همچنان مستحکم و یکصدا باشد.

اسماعیلی ادامه داد: باید دهه فجر را ایام الله بدانیم، باید جشن بگیریم چرا که به برکت این انقلاب، ایران در معادلات جهانی یکی از بازیکنان اصلی است، اگر حضور جمهوری اسلامی و موضع ایران در منطقه نبود آمریکا همان کاری را با سوریه می کرد که با کشورهایی همچون عراق و افغانستان کرده بود، ایران به عنوان ابرقدرت جهان می درخشد

وی به تغییرات در سطح مدیران شهرستان خرامه اشاره کرد و ادامه داد: اعتقاد دارم که مدیران ادارات شهرستان باید مدیران بومی لایق باشد اما صلاح نیست که راس هرم بومی باشد.

جناب آقای مهندس  کدخداپور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس با اشاره به علت و چگونگی انتخاب فرماندار جدید اظهار داشت: سیاست دولت، انتخاب فردی است که بتواند با برنامه های دولت تدبیر و امید همراه باشد، افراد زیادی معرفی شدند اما باید کسی را معرفی می کردیم که کمترین مخالفت و تنش علیه او وجود داشته باشد؛ امیدوارم این انتخاب موجب پیشرفت شهرستان شود.

وی افزود: در انتخاب فرماندار به بحث های سیاسی خیلی توجه نمی کنیم، به اندازه کافی افراد موثر گوشه نشین شده اند، ما باید در این موارد به موضع گیری های مقام معظم رهبری نگاه کنیم، ایشان هیچ وقت به تایید یا نفی جناح خاصی نمی پردازند .

کدخداپور ادامه داد: دشمن نقشه های مختلفی مثل جنگ، ترور و تحریم را علیه ما اجرا کرده اما مردم دفاع کردند، ایثار کردند تا با همه مشکلات انقلاب را به اینجا رسانده اند؛ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به حدی رسیده که ما را به عنوان قدرت منطقه ای پذیرفته اند؛ نیروهای نظامی هم اجازه کوچکترین تعرضی را به دشمنان نمی دهند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان کارگزاران نظام این است که اهداف رهبری و برنامه های دولت را دنبال کنیم، وقتی سند چشم انداز با امضای رهبری به ما ابلاغ می شود برای ما تکلیف است که آن را اجرا کنیم چرا که  هرجا فاصله بگیریم ضربه خواهیم خورد.

وی ادامه داد: این وحدت و همدلی در شهرستان باید استمرار داشته باشد چرا که به راحتی به دست نیامده است، مسئولین بعضی جاها باید گذشت کنند و به خاطر نظام و به خاطر مردم، پا روی منیت ها بگذارند.

کدخداپور در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور ظرفیت های بومی این شهرستان در بین مدیران کل استان فارس گفت:

یکی از راه های اشتغال و تولید، کشاورزی است، برای فراهم آوردن این بستر از دو ظرفیت مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیر کل تعاون روستایی فارس که بومی این منطقه هستند استفاده کنید .

درپایان این مراسم اززحمات بی شائبه فرمانداراسبق احسان خازن تقدیر و تشکر بعمل آمد وحکم جناب آقای نوراله اسپرجانی فرماندار جدید فرمانداری شهرستان خرامه به وی ابلاغ و اعطاء گردید.

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:36
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

گفتگو با خانم زارع رییس خانه داوطلبی سلطان شهر در قالب چند سوال

  • 201

خانم زارع  رییس خانه داوطلبی گل نرگس  سلطان شهر  مرکز بخش کربال شهرستان خرامه ، یکی از پر تلاش ترین روسای خانه داوطلبی در بین خانه های داوطلبی جمعیت هلال احمر شهرستان خرامه که علاقه فراوانی به انجام خدمات داوطلبانه برای مردم ودغدغه جدی برای ارتقای سطح فرهنگ و سلامت جامعه را  دارند.

به همین دلیل بر آن شدیم تا در قالب چند سوال با ایشان به گفتگو بپردازیم.

شرح گفتگو :

 چگونه با هلال احمر خرامه آشنا شدید؟از طریق شرکت در کلاس های امداد و کمک های اولیه که توسط هلال احمر برگزار می شد .
 چه شد که نام خانه داوطلبی گل نرگس را پیشنهاد دادید؟  نام گل نرگس را به نیت امام زمان انتخاب کردیم تا همیشه حضور ایشان را کنار خود احساس کنیم ودر کارها از ایشان مدد بخواهیم.
بزرگترین آرزوی شما چیست؟  رسیدن به آرامش در زندگی و زیارت کربلا.
فعالیت های اوایل ورودتان چه بود؟  ثبت نام از علاقه مندان جهت عضویت در هلال احمر و برگزاری کلاس های امدادو کمک های اولیه و همچنین شناسایی افراد خیر جهت کارهای عام المنفعه.
 تعریف شما از کار داوطلبانه چیست؟  کاری که با نیت خالص وبرای رضای خدا باشدو بدون هیچ چشم داشتی از کسی غیر از خدا انجام شود.
 تا چه زمان در هلال احمر و انجام خدمات داوطلبانه خواهید بود؟  تا زمانی که سعادت و وقت و توانایی این کار را داشته باشم انجام وظیفه میکنم.
 نظر شما در مورد کلمات زیر چیست؟
داوطلبان: افرادی از خود گذشته و همیشه آماده جهت حضور و فعالیت در کارهای انسان دوستانه.
مادر:  تا بهشت در زیر پای مادر است/هستی من در دعای مادر است/
​عزم ملی و مدیریت جهادی: تحقق این شعار در گرو تلاش مشترک و مجاهدانه مردم و مسولین میباشد.
خدمت به خلق :  عبادت به جز خدمت خلق نیست/به تسبیح و سجاده و دلق نیست/
هلال احمر:  هلال احمر یعنی یک پنجره ی متفاوت برای نگاه به یک زندگی زیبا.هلال یعنی جنب و جوش و فعالیت بدون خستگی.
فرهنگ:  بزرگ ترین سرمایه یک جامعه.
IMG_1483

  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:35
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر مسئولین شهرستان خرامه از خانواده شهید کریم زارع در سلطان شهر دیدار

  • 160

با حضور حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه، علیرضا قائدی معاون فرماندار، بخشداران بخش مرکزی و کربال، افشاریان فرمانده سپاه ناحیه خرامه و جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر از خانواده شهید کریم زارع در سلطان شهر دیدار بعمل آوردند.

در حاشیه این دیدار علیرضا قائدی معاون فرماندار كه در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه برگزار شد، فداكاری و ایثارگری شهدا را اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند توصیف كرد و اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا را برای خود افتخار می دانیم چرا كه شما در راه رضای خدا و برای دفاع از كشور و مردم هستی و جان خود را در راه انقلاب و اسلام در طبق اخلاص قرار دادید.

قائدی خاطر نشان كرد : امروز اگر در دنیا از عظمت و عزت برخوردار هستیم به خاطر ایثار فداكاری، ایستادگی و مقاومت همه كسانی است كه در صحنه و دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

وی تصریح كرد: اگر در آن دوران در برابر دشمن سر خم كرده و ایستادگی انجام نمی شد امروز چیزی از انقلاب و كشور باقی نمانده بود لذا همه داشته هایمان در سایه دفاع مقدس است.

معاون فرماندار همچنین با اشاره به صبر و بردباری خانواده شهدا به ویژه مادران شهید گفت: این استقامت و ایستادگی درس بزرگی برای همه مردم ایران به ویژه مسئولان است و اگر مدیران ما با همین روحیه به وظیفه خود عمل کنند، احدی نمی‌تواند مانع از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی شود.

وی افزود: امروز شهیدان حق بزرگی بر گردن ما دارند و احترام به خانواده‌های آنها وظیفه همه مسئولان است.

مادر شهید کریم زارع یکی از خیّرینی بود که در مدتی قبل سوریه فیش حج عمره  خود را جهت کمک به مردم سوریه اهدا کرد.

در پایان این دیدار از خانواده شهید گران قدر تجلیل بعمل آمد.

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:34
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

راسم گرامیداشت دهه فجر در حسینیه سیدالهشداء سلطان شهر برگزار شد.

  • 155

با حضور حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه، علیرضا قائدی معاون فرماندار، بخشداران بخش مرکزی و کربال، افشاریان فرمانده سپاه ناحیه خرامه و کلیه مسئولین دستگاههای اجرایی و حضور پرشور مردم سلطان شهر، مراسم گرامیداشت دهه فجر به میزبانی فرمانداری، حوزه امام رضا (ع)، حوزه حضرت معصومه (س) و شهرداری و شورای سلطان شهر در حسینیه سیدالهشداء سلطان شهر برگزار شد.

در حاشیه این مراسم علیرضا قائدی معاون فرماندار ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن دهه فجر گفت: ملت بزرگ ایران با پیروی از فرامین ‏امام خمینی(ره) که همان کلمه لااله الا‌الله بود گام برداشتند و با نثار خون شهداء این نهضت را به پیروزی رساندند‏.

معاون فرماندار تفکر امام(ره) را اجرای فرامین الهی در جامعه، سیره علوی و نبوی، استکبارستیزی و حرکت در مسیر ولایت فقیه برشمرد و بیان داشت: ملت ایران ثابت کرد که همواره در طول این ۳۶سال در تمامی صحنه‌ها حاضر است.

قائدی بزرگترین اتفاق قرن بیستم را وقوع انقلاب شکوهمند و عظیم اسلامی دانست و گفت: پایبندی مردم ایران نسبت به انقلاب اسلامی و پایداری آن از همه انقلاب هایی که در دنیا اتفاق افتاده بیشتر است و دلایل آن تکیه بر ولا یت فقیه ارزش های دینی است.

وی تصریح کرد: دهه فجر را باید گرامی بداریم از جهت اینکه شناسنامه انقلاب و هویت جمهوری اسلامی ایران است. با بیان اینکه 36 سال از عمر انقلاب می گذرد، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب مراسم دهه فجر و دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم و به مردم اطلاع رسانی کنیم که کجا بودیم و در کجا هستیم.

حجت الاسلام هاشم ثبوت سخنران این مراسم با اشاره به حدیث ثقلین اظهار داشت: جمهوری اسلامی با تکیه بر قرآن و اهل بیت به اینجا رسیده است و تا زمانی که این دو را داریم موفق خواهیم بود.

وی افزود: دشمن کارهای زیادی را برای نابودی این انقلاب انجام داده اما مردم تکیه بر حرف پیامبر (ص) کردند و سکان ولایت را به دست امام خمینی دادند امام هم به ما یاد داد که به هر چیزی که در راستای نظام جمهوری اسلامی باشد دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام ثبوت قدرت ایران در دنیا قدرتی مثال زدنی توصیف کرد و گفت: دشمن اصلی ما آمریکاست و از هر راهی مثل ماهواره، فتنه گری و تقویت داعش به اسلام ضربه می زند اما مردم به خاطر بصیرتی که دارند نقشه های دشمن را نقش برآب می کنند.

سخنران مراسم دهه فجر با بیان این جمله که ایرانی هیچ وقت زیر بار ظلم و ستم نمی رود ادامه داد: همه این برکات به خاطر پیروی از مکتب اهل بیت است تا زمانی که پیرو ولی فقیه باشیم به مملکت ما هیچ آسیبی نخواهد رسید.

در این مراسم برنامه های مختلفی همچون پخش کلیپ، شعرخوانی، گروه سرود، مسابقه بادکنک، گروه تئاتر و اهدای لوح تقدیر به پیشکسوتان بسیجی اجرا شد.

 

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:33
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

جلسه هماهنگی برگزاری دهه مبارک فجر در سلطان شهر با حضور مسئولین در بخشداری برگزار گردید .

  • 142

 با حضور علیرضا زارعی بخشدار کربال ،امین الله کشکولی شهردار سلطان شهر، رضا علیزاده مسئول جهاد کشاورزی بخش کربال ،مدیران مدارس سلطان شهر وا عضای شورای اسلامی سلطان شهر جلسه ای پیرامون هماهنگی دهه فجر در محل بخشداری کربال تشکیل گردید.

علیرضا زارعی بخشدار کربال ضمن خیر مقدم به مدعوین به مناسبت تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد(ص)را محکوم نمود .

وی بیان کرد: ماه بهمن ماه پیروزی خون بر شمشیر می باشد که در آن ملت ایران از همه اقشار در پیروزی آن نقش داشته و همچنان به شعارها و آرمانهای آن پایبند بوده اند و این امر را در عرصه های مختلف همچون حضور در انتخابات و حفظ وحدت و یکپارچگی خود نشان داده اند.

بخشدار کربال مردمی بودن انقلاب را یکی از تفاوتهای عمده آن با سایرانقلابها دانست که در آن همه مردم از هر قشری در پیروزی آن  سهیم بوده اند.

وی خدامحوری را دیگر مشخصه انقلاب اسلامی ایران دانست که با رهبری الهی  امام خمینی (ره)به پیروزی دست یافت .

زارعی اظهار داشت : امروز کشورهای غربی و متحدین آنها در منطقه درصدد مخدوش نمودن چهره انقلاب می باشند که وظیفه ما در ابتدا حفظ بیداری اسلامی خود و سپس آگاه سازی نسل امروز دراین زمینه میباشد .

وی با تأکید بر این نکته که همه ما بایستی از رهنمودهای رهبری در عرصه خدمت رسانی به مردم بعنوان صاحبان اصلی این انقلاب استفاده نماییم خواستار توجه ودقت بیشتر در این خصوص گردید.

در ادامه هریک از حاضرین به بیان برنامه های خود در ایام دهه فجر پرداختند .

 

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:32
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

آنچه در مورد کربال در لغت نامه دهخدا آمده است گه در آن اشاره به سلطان آباد (سلطان شهر ) نیز شده است

  • 171

کربال . [ ک ُ ] (اِخ ) نام ولایتی است از فارس و برنج آنجا مشهور است . (برهان ). شهرستانی است به فارس و برنج آنجا از دیگر جایها

امتیازش بیشتر است و از دو قسمت تشکیل شده کربال بالائین و کربال زیرین و معنی حقیقی این نام این است که کرنام رودخانه ای است که

امیر عضدالدوله ٔ دیلمی بندی بر آن بسته است به ملاحظه ٔ بالاو زیر رود کر این نام بر آن نهاده اند و معروف شده است . (از آنندراج ). ولایتی به

فارس که برنج خیز است . (ناظم الاطباء). نام یکی از دهستانهای هشت گانه ٔ بخش زرقان شهرستان شیراز است و محدود است از شمال به

توابع ارسنجان و ارتفاعات کتک و تخت جمشید، از خاور به دریاچه ٔ بختگان و از باختر به دهستان مرودشت و از جنوب به ارتفاعات کورکی و

زرقان و کوه تیر. هوای آنجا معتدل است . این دهستان از 70 ده تشکیل شده و جمعیتش نزدیک به 20000 تن است . ده های مهم آن عبارتند

از: بندامیر، خرامه ، سلطان آباد [ سلطان شهر] ،کم جان ، کورکی ، زرین آباد و کوشک . رود کر از میان این دهستان می گذرد. (از فرهنگ

جغرافیایی ایران ج 7) : [ در ] کربال بالایین و زیرین سه بند بر رود کر کرده اند و بر آن نواحی ساخته بعضی سردسیر و بعضی گرمسیر.

(فارسنامه ٔ ابن البلخی ص 128). رجوع به نزهة القلوب ج 3 ص 219 و 124 شود.


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:28
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

بخشدارکربال درسلطان شهر با اعضای شورای بخش مشکلات بخش کربال را بررسی کردند

  • 156

گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرامه، با حضور علیرضا زارعی بخشدار کربال و اعضاء شورای اسلامی بخش کربال جلسه ای پیرامون حل معضل بیکاری مردم کربال در محل بخشداری کربال برگزار شد. علیرضا زارعی بخشدار کربال در جمع شورای بخش کربال اظهار داشت: این شورا نماینده عالی شوراها در پیگیری مطالبات مردم و حل مسائل و مشکلات آنان است و با حضور فعالتر این شورا انتظارات مردم که به حق می باشد برآورده خواهد شد. وی ضمن تأ کیدبه حضور فعال شوراهای بخش در جلسات و مراسم ها و تجمعات و ارتباط مستمر اعضای شورا با بخشداری و سایر اعضای شوراهای روستاهای افزود: امروز تعامل و همکاری شورای بخش، همه مسئولین را در جهت حل مسائل و مشکلات مردم کمک خواهد کرد. زارعی مهمترین مشکل بخش کربال را خشکسالی عنوان کرد و گفت: بیکاری باعث شده که مردم جهت امرار معاش خود بصورت اشتغال به کارهای فصلی یا مقطعی به سایر شهرها مهاجرت کنند. بخشدار کربال ادامه داد: برای حل معضل بیکاری بایستی به سمت ایجاد و توسعه کارگاههای زود بازده و اشتغالهای جایگزین باشیم چرا که تنها چاره حل مشکل مردم است. وی بیان داشت: برای تحقق این امر از وجود خیرین و سرمایه گذاران استفاده خواهیم کرد تا حداقل قسمتی از مشکلات اشتغال مرتفع گردد. در ادامه اعضای شورای بخش کربال مطالبی را در خصوص معضل اساسی بخش که خشکسالی می باشد عنوان و تغییر نگرش مردم در جهت ایجاد اشتغالهای جایگزین اساسی ترین راه برون رفت از بحران موجود برشمردند.


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:28
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

بخشدارکربال درسلطان شهر با اعضای شورای بخش مشکلات بخش کربال را بررسی کردند

  • 200

گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرامه، با حضور علیرضا زارعی بخشدار کربال و اعضاء شورای اسلامی بخش کربال جلسه ای پیرامون حل معضل بیکاری مردم کربال در محل بخشداری کربال برگزار شد. علیرضا زارعی بخشدار کربال در جمع شورای بخش کربال اظهار داشت: این شورا نماینده عالی شوراها در پیگیری مطالبات مردم و حل مسائل و مشکلات آنان است و با حضور فعالتر این شورا انتظارات مردم که به حق می باشد برآورده خواهد شد. وی ضمن تأ کیدبه حضور فعال شوراهای بخش در جلسات و مراسم ها و تجمعات و ارتباط مستمر اعضای شورا با بخشداری و سایر اعضای شوراهای روستاهای افزود: امروز تعامل و همکاری شورای بخش، همه مسئولین را در جهت حل مسائل و مشکلات مردم کمک خواهد کرد. زارعی مهمترین مشکل بخش کربال را خشکسالی عنوان کرد و گفت: بیکاری باعث شده که مردم جهت امرار معاش خود بصورت اشتغال به کارهای فصلی یا مقطعی به سایر شهرها مهاجرت کنند. بخشدار کربال ادامه داد: برای حل معضل بیکاری بایستی به سمت ایجاد و توسعه کارگاههای زود بازده و اشتغالهای جایگزین باشیم چرا که تنها چاره حل مشکل مردم است. وی بیان داشت: برای تحقق این امر از وجود خیرین و سرمایه گذاران استفاده خواهیم کرد تا حداقل قسمتی از مشکلات اشتغال مرتفع گردد. در ادامه اعضای شورای بخش کربال مطالبی را در خصوص معضل اساسی بخش که خشکسالی می باشد عنوان و تغییر نگرش مردم در جهت ایجاد اشتغالهای جایگزین اساسی ترین راه برون رفت از بحران موجود برشمردند.


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:28
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

بخشدار کربال ومسوول کمبته وشهردار سلطان شهر از کارگاه تولید قارچ کمجان بازدید کردند

  • 102

گزارش صدای خرامه، علیرضا زارعی بخشدار کربال ضمن تشکر از مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرامه، به جهت حمایت از ایجاد کارگاهای تولیدی در بخش کربال اظهار داشت: اشتغالهایی از این دست در سایر روستاهای بخش کربال نیز به وجود آید تا از این طریق عوارض خشکسالی و مهاجرت به حداقل مکن برسد. علی نظر خسروی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خرامه با بیان اینکه کمیته امداد نسبت به پرداخت تسهیلات به منظور اشتغال دید مثبتی دارد اظهار داشت: هر تعداد مددجو که متقاضی دریافت تسهیلات به منظور اشتغال وجود داشته باشند میتوانند به کمیته امداد مراجعه نماید. در ادامه این بازدید مجری طرح پرورش قارچ روستای کمجان با بیان اینکه در این کارگاه تولیدی 6 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کارند، خواستار رفع مشکلات این حوزه از قبیل افزایش میزان تسهیلات و ایجاد صندوق فروش و احداث سردخانه شد. گزارش: حجت خارستانی، بخشداری کربال انتهای پیام/2242


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:27
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

جناب علیرضا زارعی بخشدار کربال از کتابخانه عمومی سلطان شهر بازدید بعمل آوردند.

  • 132

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرامه،علیرضا زارعی بخشدار کربال از کتابخانه عمومی سلطان شهر بازدید بعمل آوردند.

علیرضا زارعی بخشدار کربال گفت: با ترویج فرهنگ کتابخوانی به جنگ معضلات فرهنگی برویم و نوجوان و جوانان را برای  روی آوردن به مطالعه و فرهنگ سازی در این زمینه تشویق و ترغیب نمود .

وی ریشه بسیاری از مشکلات را در بی اطلاعی و عدم آگاهی دانست و افزود : زمانی که جامعه آگاه و دارای دانش باشد در همه عرصه ها پیشرفت حاصل خواهد شد.

زارعی اظهار نمود: با گسترش فرهنگ مطالعه مشکلات موجود در کتابخانه عمومی سلطان شهر که مهمترین آن کمبود فضا می باشد در آینده ای نزدیک مرتفع می گردد.

تعداد کتب موجوددراین کتابخانه  1350جلد و تعداد اعضاء عضو  350 نفر می باشند.

 

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 20:25
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

شهرداری سلطان شهر کربال شهرستان خرامه افتتاح گردید

  • 232
طی مراسمی با حضور مسئولین استانی  و محلی و شورای شهر سلطان شهر و فرماندار خرامه و بخشدار کربال ُ شهرداری  شهر سلطان شهر کربال شهرستان خرامه افتتاح  و آقای امین اله عوض پور کشکولی به عنوان اولین شهر دار این شهر معرفی گردید .


به گزارش صدای خرامه، طی مراسمی با حضور حمید کشتکار مدیر کل امور شهری استانداری فارس، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه، داریوش دهقان فرماندار شهرستان خرامه و مسئولین ادارات و نهادها، شهرداری سلطان شهر افتتاح شد.

کرم الله رنجبر بخشدار کربال گفت: شهرداری سلطان شهر در زمینی به مساحت هزار متر مربع با زیربنای 120 متر با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون ریال افتتاح و آقای امین کشکولی به عنوان اولین شهردار سلطان شهر از بخش کربال شهرستان خرامه معرفی شد.

در این مراسم داریوش دهقان فرماندار خرامه ضمن تشکر از حضور انقلابی مردم در این مراسم، از گازرسانی روستاهای بخش کربال تا پایان سال 93 خبر داد.

این مراسم با استقبال باشکوه مردم این شهر و همچنین خوشحالی و اجرای برنامه های شاد همراه بود.

شایان ذکر است که محمد امین کشکولی قبل از این کارمند شهرداری خرامه بوده است.




 


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 15:41
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

ضرورت راه‌اندازی کلانتری در سلطان‌شهر کربال از توابع شهرستان خرامه

  • 119

حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در گفتگو با «نسیم» افزود: این کلانتری با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی مواجه است.

وی ادامه داد:ضرورت راه‌اندازی کلانتری در سلطان‌شهر کربال از توابع شهرستان خرامه و فرماندهی انتظامی در خرامه از سوی مسئولین تعیین شده است که امید است به زودی شاهد استقرار کلانتری و فرماندهی انتظامی در این شهرستان باشیم.

صباحی افزود: برنامه ریزی های متعادلی نسبت به پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان در حال اجرا است و در شش ماهه اول سال 92 نسبت به سال گذشته قریب به 30 درصد وقوع جرم در این شهرستان کاهش یافته است.

امام جمعه خرامه اضافه نمود:بیش از سه سال شهرستان شدن خرامه می گذرد و هنوز امنیت شهرستان با یک کلانتری اداره می شود.


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 15:33
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

آمار جمعیت شهرها و روستاهای شهرستان خرامه در یک نگاه

  • 100
      جمعیت شهرها و  روستاهای شهرستان خرامه            
ردیف استان  شهرستان بخش دهستان  نام روستا یه شهر جمعیت خانوار شهر یا روستا
1 فارس خرامه مركزي مرکزی  خرامه  23000 6450 شهر
2 فارس خرامه مركزي معزآباد معزابادجابري 5935 1665 روستا
3 فارس خرامه مركزي خيرآباد خيرابادتوللي 3646 1034 روستا
4 فارس خرامه مركزي كفدهك شهرك ايثار 1916 503 روستا
5 فارس خرامه مركزي كفدهك معزابادگورگير 1765 472 روستا
6 فارس خرامه مركزي كفدهك كفدهك 1760 471 روستا
7 فارس خرامه مركزي معزآباد کوه چنار 1758 483 روستا
8 فارس خرامه مركزي خيرآباد ابشور 1396 374 روستا
9 فارس خرامه مركزي كفدهك مهراباد 779 210 روستا
10 فارس خرامه مركزي كفدهك اسلام اباد 640 193 روستا
11 فارس خرامه مركزي خيرآباد احمدابادكربال 614 146 روستا
12 فارس خرامه مركزي معزآباد هلال اباد 445 100 روستا
13 فارس خرامه مركزي معزآباد جهان اباد 400 112 روستا
14 فارس خرامه مركزي كفدهك چشمه ولي ابادوالي 348 91 روستا
15 فارس خرامه مركزي كفدهك بنكوي جعفري 323 84 روستا
16 فارس خرامه مركزي خيرآباد بست خيراباد 313 85 روستا
17 فارس خرامه مركزي كفدهك بن كوي صادقي 273 62 روستا
18 فارس خرامه مركزي كفدهك صادق اباد 253 72 روستا
19 فارس خرامه مركزي خيرآباد كوه گري خيراباد 239 66 روستا
20 فارس خرامه مركزي خيرآباد تنگ قير 203 64 روستا
21 فارس خرامه مركزي معزآباد قره قيه 172 46 روستا
22 فارس خرامه مركزي كفدهك روستاي بنگوي شيباني 106 30 روستا
23 فارس خرامه مركزي كفدهك تلمبه هاشم شيباني 83 17 روستا
24 فارس خرامه مركزي خيرآباد بيدزرد 67 19 روستا
25 فارس خرامه مركزي كفدهك تل معدن کوه گري 31 9 روستا
26 فارس خرامه مركزي خيرآباد گاوكان 26 8 روستا
27 فارس خرامه مركزي كفدهك دامداري خارستاني 17 4 روستا
28 فارس خرامه مركزي كفدهك تلمبه حزب اله زارع 14 5 روستا
29 فارس خرامه مركزي كفدهك مزرعه رضامحصولي 8 4 روستا
30 فارس خرامه مركزي كفدهك محموداباد 6 4 روستا
31 فارس خرامه كربال دهقانان سلطان شهر 2485 723 شهر
32 فارس خرامه كربال دهقانان كمجان 2273 594 روستا
33 فارس خرامه كربال سفلي قوام اباد 1107 359 روستا
34 فارس خرامه كربال سفلي سفلي 1052 319 روستا
35 فارس خرامه كربال سفلي بنجير 1005 301 روستا
36 فارس خرامه كربال سفلي سلامتاباد 783 200 روستا
37 فارس خرامه كربال دهقانان دهقانان 745 218 روستا
38 فارس خرامه كربال دهقانان روبهقان 702 205 روستا
39 فارس خرامه كربال سفلي درنيان 648 196 روستا
40 فارس خرامه كربال سفلي حسين آباد 575 160 روستا
41 فارس خرامه كربال سفلي كوشك 470 147 روستا
42 فارس خرامه كربال دهقانان خرم اباد 403 112 روستا
43 فارس خرامه كربال دهقانان گرمنجان 387 111 روستا
44 فارس خرامه كربال سفلي مظفري 385 115 روستا
45 فارس خرامه كربال دهقانان زين اباد 351 72 روستا
46 فارس خرامه كربال دهقانان جيان 336 102 روستا
47 فارس خرامه كربال دهقانان سقااباد 323 104 روستا
48 فارس خرامه كربال سفلي خارستان 315 95 روستا
49 فارس خرامه كربال سفلي حاجي ابادكربال 313 107 روستا
50 فارس خرامه كربال سفلي حسن اباد 309 99 روستا
51 فارس خرامه كربال سفلي اسمعيل ابادپائين 305 79 روستا
52 فارس خرامه كربال سفلي رشيداباد 287 82 روستا
53 فارس خرامه كربال دهقانان شهاب اباد 267 82 روستا
54 فارس خرامه كربال سفلي قشلاق 257 82 روستا
55 فارس خرامه كربال سفلي غياث اباد 250 80 روستا
56 فارس خرامه كربال دهقانان هاشم اباد 215 70 روستا
57 فارس خرامه كربال سفلي بيشه دو شاخ يداله 203 59 روستا
58 فارس خرامه كربال دهقانان نوراباد 126 29 روستا
59 فارس خرامه كربال دهقانان نصرت 123 28 روستا
60 فارس خرامه كربال سفلي قلعه محمودي 53 15 روستا
    جمع       63589 17828  

  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 15:32
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

نماینده مردم خرامه سروستان کوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خرامه و جمعی از مسئولین شهرستان خرامه

  • 102

نماینده مردم خرامه سروستان کوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خرامه و جمعی از مسئولین شهرستان خرامه از اداره آبفا روستایی خرامه بازدید کردند.

 

به گزارش صدای خرامه، عبدالحسین نجفی رییس اداره آبفا روستایی خرامه ضمن خوش آمدگویی و تشکر از مسئولین، صحبت های خود را حول سه محور وضعیت کنونی، اقدامات انجام شده و مشکلات و برنامه ها ادامه داد.

رییس اداره آبفا روستایی خرامه گفت : شهرستان خرامه دارای دو بخش با 29 روستای تحت پوشش و 4 روستای غیر تحت پوشش بوده و هم اکنون 8804 مشترک شامل واحدهای تولیدی، دامداری، بلوک زنی و غیره را پشتبانی می کند.

وی افزود : در طول 53 ماه گذشته، فعالیت هایی از قبیل تعویض و تجهیز شبکه داخلی روستاهای اسلام آباد، قیاس آباد، سفلی، خیرآباد، آبشور و شهرک ایثار انجام شده است.

نجفی در ادامه به اهداف و برنامه های آتی این اداره اشاره کرد و خط انتقال شهرک صنعتی، روستای کوه گری به طول 6 کیلومتر، روستای مهرآباد به طول 5 کیلومتر، روستاهای احمدآباد، خرم آباد، ولی آباد و شهر سلطان شهر را از مهمترین اهداف خود برشمرد.

وی در پایان از مسئولین خواست تا مشکلات این اداره و وضعیت نیروها را پی گیری نمایند.

داریوش دهقان، فرماندار خرامه از مجموعه اداری و مدیریت آبفا روستایی به خاطر تلاش ها و پیگیری ها جهت رفع مشکلات مردم تشکر کرد.

غلامرضا ترابی،شهردار خرامه از اداره آبفا روستایی خواست تا جهت تسریع در روند کار بلوار زکات، نسبت به اولویت قرار دادن جابجایی خط لوله این مسیر، اقدامات لازم انجام داده شود.

در پایان این جلسه مقرر گردید که روز دوشنبه، جلسه ای با حضور مسئولین استانی برگزار گردد.


  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 15:30
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

معرفی سلطان شهر کربال

  • 112

 

سلطان شهر یکی از شهر های شهرستان خرامه از استان فارس می باشد  که در مورخه ۲۱/۱۰/۸۹ توسط هیئت دولت به عنوان مرکز بخش کربال به تصویب رسید و ابلاغ گردید در ذیل متن کامل مصوبه می آید.

"سه شنبه ب۲۱/۱۰/۸۹ 

با موافقت دولت؛شهرستان خرامه به نقشه تقسيمات كشوري استان فارس اضافه شدبا تصويب هيئت وزيران و بنا به پيشنهاد وزارت كشور شهرستان خرامه به مركزيت شهر خرامه از تركيب بخش‌هاي مركزي و كربال به نقشه تقسيمات كشوري استان فارس اضافه شد.به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ هيئت وزيران به استناد ماده (13) قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري مصوب 1362 و با توجه به ويژگي‌ها و بافت جغرافيايي منطقه، شرايط، امكانات و تقاضاهاي مردمي با تشكيل شهرستان خرامه در تابعيت استان فارس موافقت كرد.
شهرستان جديد خرامه از تركيب بخش‌هاي مركزي به مركزيت شهر خرامه مشتمل بر دهستان هاي معز آباد، كفدهك و خير آباد و بخش كربال به مركزيت روستاي سلطان آباد مشتمل بر دهستان‌هاي سفلي و دهقانان ايجاد مي شود. همچنين خط مرزي بين دهستان داريان از توابع بخش مركزي شهرستان شيراز ودهستان خير آباد از توابع بخش كربال شهرستان شيراز مطابق نقشه 250000 اصلاح مي شود.
بر اين اساس، نام روستاي اسماعيل آباد پاييني از توابع دهستان سفلي نيز به روستاي اسماعيل آباد، نام دهستان كربال از توابع بخش كربال شهرستان شيراز به دهستان كفدهك و نام بخش كربال از توابع شهرستان شيراز به بخش خرامه تغيير مي يابد.
بر اساس اين مصوبه، دهستان معزآباد به مركزيت روستاي معز آباد جابري، مشتمل بر روستاها، مزارع و مكان‌هاي معزآبادجابري، قره قيه، هنگي سفلي، هلال آباد، ديودان، شمس آباد، جهان آباد، مزرعه خانباز معتضدي، مزرعه محكمي، مزرعه محمدي، مزرعه علي معتضدي، مزرعه رنجبر، مزرعه شيرواني و مزرعه كوچك علي زارع ايجاد مي شود.
همچنين بخش كربال به مركزيت روستاي سلطان آباد از تركيب دهستان‌هاي سفلي و دهقانان در تابعيت شهرستان شيراز ايجاد مي شود.
اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است."
موقعیت جغرافیایی :

 

سلطان شهر در ۲۳/۵۳ درجه طول جغرافیایی و در   ۶۷/۲۹ درجه عرض

جغرافیایی قرار دارد.

بقاء متبرکه :

 

در شهر سلطان شهر دو امامزاده وجود دارد یکی در جنوب سلطان شهر ، که امام زاده ابراهیم (ع) می باشد و این امام زاده از نوادگان امام زین العابدین (ع) می باشد . در کنار این امام زاده تعدادی از شهدا قرار دارند . دیگری در شرق سلطان شهر که امام زاده بی بی رحیمه خاتون (س) می باشد و از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد .

این دو امامزاده محل و مامنی شده اند برای مردم مومن و خدا جوی سلطان شهر و روستا های بخش کربال که از آنان بهره معنوی می برند .

محصولات کشاورزی :

 کشاورزی اصلی در سلطان شهر برنج گندم و جو می باشد که در سال های اخیر به علت خشکسالی و کمبود آب برنجکاری صورت نمی گیرد و مردم به کشت گندم و جو مشغول می باشد و هرساله هزاران تن در مزارع این شهر بدست می آید .

شهدای سلطان شهر : 

شهید علیرضا رحیمی فرزند علی

شهید حسینعلی زارع فرزند چراغعلی

شهید کریم زارع فرزند رضا

شهید علی رمضان زارع فرزند

شهید منصور زارع فرزند اصغر 

شهید محمد ابراهیم زارع فرزند آقا خان

آرامگاه این شهیدان شاهد هر روزه محلی برای زیارت و محلی برای بهره معنوی مردم سلطان شهر و روستاهای بخش کربال و شهرستان خرامه گردیده است .

شورای اسلامی شهر سلطان شهر در دوره سوم و چهارم 

دوره سوم  آقایان :

مسلم زارع

عبداله زارع

غلامعباس زارع

علی اکبر زارع

سعید زارع

دوره چهارم شورای اسلامی :

آقای مسلم زارع رییس شورا

آقای رسول زارع نایب رییس شورا

آقای یاسر زارع  خزانه دار شورا

آقای غلامعباس زارع منشی

خانم زمان زارع  منشی

مراکز آموزشی :

سلطان شهر دارای  یک مدرسه ابتدایی دخترانه یک مدرسه ابتدایی پسرانه و یک مدرسه راهنمایی پسرانه یک مدرسه راهنمایی دخترانه  یک  دبیرستان دخترانه    می باشد .

مساجد و حسینیه ها :

سلطان شهر دارای یک حسنیه و چهار مسجد می باشد

حسنیه سیدالشهداء (ع)

مسجد صاحب الزمان (عج)

مسجد ولی عصر (عج)

مسجد امام حسین (ع)

مسجد امام حسن (ع)

از این مساجد مسجد صاحب الزمان (ع) فعال بوده و هرروزه نماز و مراسم مذهبی در آن برگزار می گردد .

و در حسنیه مراسم مختلف برگزار می گردد .

 

علم وفرهنگ

 

سلطان شهر شهر فرهنگ و ادب می باشد این شهر دارای شاعر شهیر و فرهیخته ای همچون عین اله نوروزی ،رضا زارع ، مرحوم محمد کاظم زارع اسداله زارع که اشعار آنها در مراسم مختلف و انجمن شعر در شیراز سروده شده است و عضو انجمن شعر و طنز می باشند . تو سلطان شهر زیبایی تو سلطان شهر زیبایی **** نگین دشت کربالی شمیم عطر گلهایی * تمام مردمت کوشا به روز سخت وآسانی **** شهیدانت همه گلگون همه عشاق وشیدایی * سراسر سرزمینت هست چوگوهر وقت کشت و زرع **** خداوندا نگه دارش چو در گرما ، چو سرمایی * ز یکسو دختر موسی ، ز یکسو ابن سجادی **** کمال از هردویش داری چو پنهان و چو پیدایی * برنج وشالیت باشد ، پر از عطر پر از نیرو **** اگر رود کرت باشد ، به مثل قبل رویایی *

 

 

اماکن سیاسی و اداری سلطان شهر

  • بخشداری کربال : که اولین بخشدار این بخش در سلطان شهر آقای رنجبر می باشد.
  • شهرداری سلطان شهر:

امين الله عوضي پور كشكولي با حكم استاندار فارس، به عنوان شهردار سلطان شهر مر کز بخش کربال منصوب شد. به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استاندار فارس، در حكم دكتر سيد محمد احمدي خطاب به كشكولي آمده است: در اجراي تبصره 3 ماده 71 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران و با توجه به پيشنهاد شماره 253 مورخ 8/9/92 شوراي اسلامي سلطان شهر به موجب اين حكم جنابعالي را به عنوان شهردار سلطان شهر منصوب مي نمايم. اميد است با استعانت از پروردگار منان در تحقق اهداف عالي نظام جمهوري اسلامي ايران به ويژه منويات مقام معظم رهبري مبني بر پايبندي به معماري اسلامي و ايراني، رعايت زيبايي و استحكام بناها، توسعه فضاي سبز و اهتمام به سلامت محيط زيست، نگاه عدالت گستر و حسن سلوك با مردم كوشا بوده و همچنين با بالا بردن دقت، سرعت و انضباط در خدمت رساني و نوگرايي در ارائه خدمات و جلب سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي، حفظ و مراقبت از اموال عمومي، بررسي و ريشه يابي نارسائي ها و برنامه ريزي موثر براي رفع مشكلات و توسعه و عمران شهر با لحاظ نمودن سياست هاي دولت خدمتگذار و تعامل و همكاري با مسئولين محلي به منظور تقويت مديريت شهري كارآمد و پايدار با رعايت كامل قوانين و مقررات مرتبط در راستاي حل مشكلات عيني شهروندان موفق و مويد باشيد. توفيق شما را در ايفاي كامل مسئوليت محوله از خداوند متعال خواستارم.

دكتر سيد محمد احمدي استاندار فارس

  • اداره جهاد کشاورزی: که اولین مسئول جهاد کشاورزی این بخش در سلطان شهر آقای عبداله زارع می باشد.
  • مرکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی: که اولین مسئول این مرکز در سلطان شهر آقای غلامعلی زارع می باشد. و این مرکز کمکهای خیرین را جمع آوری نموده و توسط مسئول مرکز و هیئت مدیره به کسانیکه مستحق و نیازمند هستند پرداخت می شود.
  • حوزه مقاومت امام رضا سلطان شهر
  • حوزه خواهران حضرت معصومه
  • پایگاه مقاومت شهید رجایی
  • پایگاه مقاومت شهید کشوری
  • پایگاه مقاومت حضرت معصومه
  • مرکز بهداشت سلطان شهر
  • اداره مخابرات سلطان شهر
  • بانک پست بانک

  • تاریخ ارسال : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت: 15:23
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 27
            کل نظرات کل نظرات : 2
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 2
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 1
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 2
            بازدید ماه بازدید ماه : 138
            بازدید سال بازدید سال : 283
            بازدید کلی بازدید کلی : 11285

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.118.1.232
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            نظرسنجي

            نظرسنجي

              نظرتون در رابطه با این سایت چیه؟؟
              تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

                تبادل لینک هوشمند

                برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلطان شهر و آدرس soltanshahr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






                خبرنامه

                خبرنامه

                  براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                  آخرین نطرات کاربران

                  آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به سلطان شهر بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف